دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 9

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 116
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3599
:: بازدید ماه : 8111
:: بازدید سال : 45963
:: بازدید کلی : 1671863
روندهای برگشت بازار و تکنیک رول سوشی

بررسی حرکات روند در شاخص سهام یا دیگر انواع دارایی می‌تواند مفید باشد، هرچند گرفتار برگشت شدن مطلوب هیچ معامله‌گری که روند را دنبال می‌کند، نیست. برگشت زمانی اتفاق می‌افتد که جهت روند شاخص سهام یا دیگر انواع دارایی‌ها تغییر کند. اگر معامله‌گر توانایی تشخیص سیگنال‌های برگشت را داشته باشد، می‌تواند زمانی که شرایط به نظر مطلوب نمی‌رسد از معامله خارج شود. همچنین سیگنال‌های برگشت می‌توانند سبب آغاز یک معامله جدید شوند زیرا برگشت می‌تواند منجر به شروع یک‌روند جدید شود.

مارک فیشر در کتاب خود «معامله‌گر منطقی» در مورد تکنیکهای تشخیص سقف‌ها و کف‌های بازار صحبت می‌کند. باوجوداینکه تکنیک‌های فیشر همان هدفی را دنبال می‌کنند که الگوهای سر و شانه یا الگوهای سقف و کف‌های دوقلو در اثر تأثیرگذار توماس بولکوسکی «دائرة‌المعارف الگوهای نموداری»، تکنیک‌های فیشر زودتر سیگنال‌ها را ارسال می‌کنند و به سرمایه‌گذاران در مورد امکان تغییر جهت روند کنونی زودتر هشدار می‌دهند.

 

«رول سوشی» یکی از تکنیک‌هایی است که مارک فیشر در مورد آن صحبت می‌کند. باوجوداینکه این تکنیک ربطی به غذا ندارد، اما چون هنگام صرف ناهار زمانی که بسیاری از معامله گران در مورد تنظیمات بازار صحبت می‌کردند، به ذهن رسید، این‌گونه نامیده شد.

 

الگوی برگشت رول سوشی:
فیشر الگوی رول سوشی را این‌گونه تعریف می‌کند؛ توالی ده میله(bar) را گویند به‌گونه‌ای که 5 میله اول (میله‌های داخلی) در رنج کوچکی از سقف‌ها و کف‌ها محصورشده‌اند و پنج میله بعدی (میله‌های خارجی)، پنج میله قبلی را با سقف بالاتر و کف پایین‌تر در برمی‌گیرند. این الگو به الگوی پوششی بیریش یا بولیش شبیه است، با این تفاوت که به‌جای اینکه از دو میله تشکیل‌شده باشد، از چندین میله تشکیل‌شده است.

زمانی که الگوی رول سوشی در یک‌روند نزولی پدیدار می‌شود هشداری از امکان برگشت روند را می‌دهد و فرصت خرید یا خروج از پوزیشن فروش را فراهم می‌کند. اگر الگوی رول سوشی در یک‌روند صعودی شکل گیرد، معامله‌گر می‌تواند پوزیشن خرید را بفروشد یا وارد پوزیشن فروش شود.

ادامه مطلب...

 

تعداد بازدید از این مطلب: 252
برچسب‌ها: تکنیک رول سوشی ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید